eerste communie 2020
Op 3 en 4 oktober 2020 deden de kinderen hun eerste communie.
Aangezien er vierenzestig communicantjes waren gebeurde dit in drie vieringen. De kindjes hadden er lang naar uitgekeken. Ze kregen voor de eerste keer het brood van Jezus waardoor ze echt mochten aanzitten aan de tafel van de Heer. Zo mochten zij de goedheid en de vriendschap van Jezus op een intense manier ontvangen in de communie.
Zoals vrienden elkaar opzoeken, samen leuke dingen doen, elkaar uitnodigen en samen aan tafel gaan als er feest wordt gevierd, zo wordt in de communieviering ook duidelijk dat Jezus onze Vriend is. Als Vriend van de kinderen wil Hij dicht bij hen zijn. Zo dichtbij dat Hij met zijn vriendschap en goedheid in hun hart wil wonen. En aan Jezus hebben we een goede Vriend die ons helpt de juiste dingen te doen. Hij roept ons op om elkaar te helpen, om elkaar nieuwe kansen te geven en er te zijn voor elkaar. Daarom luisteren wij ook naar verhalen uit de bijbel in de eucharistieviering of bij ons thuis. Want zo weten we wat Jezus ons te vertellen heeft. Hoe meer we dit proberen te doen en te lijken op Jezus, des te meer leeft Hij ook in ons.
De ouders krijgen de opdracht mee: zeg niet alleen tegen je kind dat je hen graag ziet. Maar laat hen dit ook voelen. Het is door jullie dat ze voelen wat echte liefde kan betekenen. Zo kunnen jullie hen samen met Jezus de sleutel geven tot een gelukkig leven onder Gods regenboog (de regenboog was het thema van de viering).
Oprechte dank aan de vele medewerkers voor het voorbereiden en verzorgen van de mooie vieringen.
Proficiat aan de communicanten, de ouders en familie en aan de vrijwilligers!







