vormsel 2020
Zaterdag 12 september 2020 hebben 54 jongeren hun laatste samenkomst in voorbereiding op hun vormsel gehad.
Deze ging door in de bossen van en rond Koersel Kapelleke. In zeven bubbels hebben zij zeven bezinnende opdrachten uitgevoerd. Het was ook een heel blij weerzien na zes maanden. De voormiddag werd afgesloten met een korte viering waarin zij hun vormselkruisje ontvingen.
Na de viering mochten zij aan een afvaardiging van het Vincentiushuis de denderende som van €1917,20 geven. Het resultaat van al die initiatieven die zij net vóór de lockdown genomen hebben. Hierin mogen we zeker hun ouders niet vergeten die deze initiatieven mee ondersteund hebben.
Een zeer mooi gebaar en een waardevol gegeven van inzet voor een ander. Geen mooier teken van inzet konden zij geven als vormeling. Zij mogen dan ook fier zijn op zichzelf!
De vormselviering werd een hoogtepunt na lang wachten op het vormsel.
In twee vieringen werd het vormsel toegediend. Er werden geen liedjes gezongen, wel klonk er mooie muziek bij de mooie beelden op de schermen! Enkel de ouders mochten bij het vormsel aanwezig zijn aangezien onze kerk maar 80 plaatsten toelaat (vanwege de coronamaatregelen).
De jongeren waren blij dat zij het sacrament van het heilige Vormsel mochten ontvangen. Op het einde van de viering ontvingen zij een bewaarengeltje met een wenskaartje en een klein bijbeltje.
Dank ook voor de mooie versiering met bloemen voor en op het altaar!
Veel geluk aan de vierenvijftig vormelingen toegewenst. Oprechte dank aan de catechisten voor de volgehouden inzet!!!




