vormsel 2022
Op 15 mei ging in de parochiekerk van Koersel de vormselviering van 41 jongeren door.
In een sfeervolle viering, waaraan iedereen met vreugde en blijdschap deelnam, ging Bart Benats, benoemd tot bisschoppelijk afgevaardigde voor het permanent diaconaat, bijgestaan door diaken Willy Sabo de viering voor.
Onder de deskundige leiding van catechisten werden deze jongens en meisjes een jaar lang voorbereid op deze belangrijke stap in hun leven. De vormheer opende de plechtigheid met een welgemeende vredeswens. In zijn dialoog-homilie wilde hij iedereen, en zeer in het bijzonder de vormelingen, een geschenk meegeven, namelijk een GPS voor het leven. Dit als hulp om de juiste weg te vinden en te blijven bewandelen met de drie woorden en hun inhoudelijke betekenis (G-P-S). Er waren zeer veel mensen aanwezig in de kerk van Koersel die overvol was.
Alle kinderen gingen tevreden naar huis om samen met familie en vrienden hun Vormsel te vieren.
(Jean Beerten)