Kerstreclame met een boodschap: het mooiste cadeau ben je zelf
De meeste reclamespots zijn weinig verrassend. Ze brengen zoveel mogelijk het product in beeld dat verkocht moet worden. Andere reclames zijn origineel, grappig, soms zelfs pure kunst. Rond Kerstmis zijn er altijd wel enkele grote internationale merken die het de moeite vinden om te investeren in een televisiespot met een inspirerende boodschap. Zoals in dit spotje van de Britse supermarktketen Sainsbury's. Bekijk het filmpje.
Een vader wil het beste cadeau vinden voor zijn geliefden. Maar intussen heeft hij het druk, druk, druk. Kon hij zichzelf maar klonen, dan was hij overal tegelijk. En dat doet hij. De klonen van zichzelf zendt hij naar zijn werk en zijn vele andere bezigheden. Maar zijn hoogst persoonlijke ik is alleen waar hij echt moet zijn: bij zijn gezin.
De Londense luchthaven Heathrow bespeelt in een reclamefilmpje hetzelfde thema. Een alleraardigst duo van teddyberen neemt het vliegtuig en komt na een moeizame tocht eindelijk thuis. Als de deuren naar de aankomsthal opengaan, stormt de familie op het oudere paar af. Plotseling zien we geen teddyberen meer, maar grootouders: het beste cadeau ben je gewoon zelf.
Maar de prijs van mooiste commercial (niet van fairplay, helaas) gaat wat mij betreft dit jaar naar het Amerikaanse e-commercebedrijf Amazon. Ontdek waarom.
En dan is er nog deze: een heuse kortfilm van kledinggigant H&M. Alleen in de Verenigde Staten hebben bedrijven zulke hoge bedragen over voor commercials over Kerstmis.
Kun je niet genoeg krijgen van deze filmpjes? Bekijk ook nog eens de leukste commercials van vorig jaar.